"Inbjudan"

Hej! :-)

Idag är jag ledig och vad passar då bättre än att ägna större delen av
dagen med pyssel?

Jag har ju varit en inbiten kortmakare men som jag nämnt tidigare
så har jag mer och mer velat börja scrappa lite också!
Så idag har jag gjort min tredje LO! - En LO som ska in i mitt
nyinköpta album! (som jag förhoppningsvis ska börja fylla)

Det är en LO med en dikt som jag fick av en vän för många
år sedan. Dikten har betytt och betyder mycket för mig!
(färgerna blir lite missvisande mot verkligheten)









Dikten:

Inbjudan:


Jag är inte intresserad av vad du jobbar med..


Jag vill veta vad du brinner för och om du vågar drömma om att möta ditt
hjärtas önskningar..


Jag är inte intresserad av hur gammal du är..


Jag vill veta om du törs riskera att se ut som en dåre för kärlekens skull,
för dina drömmar och för äventyret av att vara levande..


Jag är inte intresserad av vilka planeter som är i kvadrant med din måne..


Jag vill veta om du berört centrumet av din egen sorg, om du har blivit
öppnad av livets förräderier eller om du blivit förkrympt och sluten av
rädsla för ytterligare smärta..


Jag vill veta om du kan sitta med smärta, min eller din egen, utan att
röra dig för att dölja den, för att förringa den eller för att fixa den..


Jag vill veta om du kan vara i glädje, min eller din egen, om du kan
dansa med vildhet och låta extasen uppfylla dig från dina fingertoppar
till dina tår, utan att förmana oss att vara försiktiga, vara realistiska
eller att minnas våra mänskliga begränsningar..


Jag är inte intresserad av om historien som du berättar är sann..


Jag vill veta om du kan göra någon annan besviken, för att vara
sann mot dig själv, om du kan bära anklagelsen för förräderi och
inte förråda din egen själ..


Jag är inte intresserad av vem du känner eller hur du kom hit..


Jag vill veta, om du kan stå i eldens centrum med mig utan att rygga tillbaka..


Jag är inte intresserad av var eller vad eller med vem du har studerat..


Jag vill veta, vad som håller ihop dig inifrån, när allt annat faller sönder..


Jag vill veta, om du kan vara ensam med dig själv och om du verkligen
tycker om det sällskap som du har i de tomma tankarna..

MYCKET tänkvärda ord! Hoppas ni blir lika berörda som jag!

Ha en fortsatt mysig och underbar allhelgona helg!
Det kan mycket väl dyka upp fler kort (eller LO´s) här under helgen! ;-)

Många varma kramar

//Carin


Kommentarer
Postat av: Muffin

Tack, sötis! Jag blev ju så himla glad - igen!

Vilken jättefin LO, du är ju lika bra på det som att göra kort. Själv håller jag mig till korten än så länge, men man vet ju aldrig....

Ha en jättego helg, KRAM!

2008-10-31 @ 15:55:34
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: Vännen..

Känns som den dikten hamnade på precis rätt tjejs blogg.. Keep on rockin tjejen! Å glöm inte att stagediva lite då å då.. I ömhet.. / En stolt och glad vän..

2008-10-31 @ 22:44:20
Postat av: Pysslingen

Vad vackert. Jag är alldeles tagen. Du kan konsten att beröra med dina alster. Måste läsa dikten igen.



Många kramar från Anna

2008-10-31 @ 22:54:17
Postat av: Nina

Vacker text och vacker layout med porträtt av en vacker flicka... :)



Kram!

2008-11-02 @ 01:08:10
URL: http://krumelurkonst.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0