Grattiskort!

Heeeeejje! :-)

Ikväll har jag färdigställt ett grattiskort! Det är till en kollega som fyller 60 i veckan!
Hon är väldigt andlig av sig så jag har gjort kortet i lila! Det sägs ju vara en andlig färg! ;-)
Jag har fått inspirationen för kortet från Anita Hagen (Tack!)! Hon gör otroligt välarbetade och fina kort!

Jag har stämplat motivet på ett transparent papper med genomskinligt bläck och sedan embossat med hologram sparkle! Det ger en glittrig och fin effekt! Sedan sitter motivet färglagt med akvarell på insidan!

Så här blev mitt resultat:

image110 (Framsida)

image111 
(insida)

image112 
(insida med blad för skrift)

image113 
(baksida)

image114 
(detaljbild framsida)

Lite svårt att fånga effekten på bild! Men ni får kanske en uppfattning av hur det ser ut iaf! :-)
Det var lite pillrigt att få till det men jag är nöjd över resultatet iaf! :-)

Ha det toppen och pyssla på nu!

Kram Carin

Kommentarer
Postat av: Pysselrutan

Super fint kort !!!
Med många härliga detaljer.

2008-05-27 @ 12:59:12
URL: http://www.pysselrutan.blogg.se
Postat av: anna76

Wow, läckert!!

2008-05-28 @ 11:07:11
Postat av: Lotta

Så underbart vackert kort - detaljerna, färgerna och "känslan" i hela kortet är bara så bra!

2008-05-28 @ 15:34:37
URL: http://pyssellotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0