Kort från "maran"

Hej igen! *vinkar*

Nu har jag både hunnit vara ute i solen och fixat här hemma! Då är det dags att ladda upp lite nya kort!
Som sagt var det mara i 13 timmar igår och jag fick ju ihop några kort!

Jag gjorde ett för kort för uppvärmning.. haha.. :-)
Så här blev resultatet:

image31

Stämpeln är som jag nämnt tidigare "Party Rats" från WSD. Det härliga mönsterpapperet är från Basic Greys nya kollektion. Blommorna är från Essentials. Cardstocken är en ljust beige bazill. Grattis och swirlen är embossad i koppar vilket syns lite dåligt på bilden. :-)

Jag har varit på ett par maror tidigare men aldrig deltagit i någon tävling.
Därför tyckte jag det var dags att prova på det! Man måste ju börja någonstans?! :-)

Det var 4 tävlingar och jag lyckades delta i tre stycken?!

Ett tävlings moment gick ut på att skapa ett kort med annorlunda form, inte ett traditionellt fyrkantigt alltså.
Fantasin var inte helt på topp kring sju på kvällen så det fick bli ett i princip runt kort...:-)
Även här en ljust beige bazill som grund. Mönsterpapperet både cirkeln i grönt och de utstansade stjärnorna är från Maja Design (Tillsammans och lycka) *me like* :-D Organzaband i mossgrönt och ängeln från Magnolia är färglagd med akvareller..:-) Även dessa blommor från Essentials med Nottinghill velvet brads.

image32

En annan utmaning gick ut på att skapa ett kort eller en LO enligt en skiss:

image36

Mitt bidrag blev så här:

image37

Även här har jag använt en ljust beige bazill som grund. Sedan är det ett mönsterpapper ifrån Basic Greys senaste kollektion och ett från Crate Paper. Mossgrönt organzaband, öljetter, sjärnor och bokstäver är utstansade med QK. 3D lack på bokstäverna.

O vet ni vad?! Mitt bidrag röstades fram som vinnare?!!!!!!!!!!!! :-) HURRA! Vad glad jag blev!!!
*dansar omkring* :-) Fick välja ett pris också! Tog en feslig stämpel från WSD! Jag har redan stämplat upp den och färglagt! Hihi... ska försöka få ihop ett kort innan kvällen är över! :-D

Sedan var det en tredje tävling som var en räkteutmaning. Inte min grej riktigt men jag ville ju prova på! ;-)
Man var TVUNGEN att använda MINST: 1 ord, 2 motiv, 3 band, 4 glittriga saker (BLING!!!), 5 blommor och 6 brads.

Jag gör ju mest stilrena kort så det här blev en verklig utmaning.. och jag är inte så nöjd med slutresultatet heller.. haha.. nå ja.. Utgick från en rosa bazill, mönsterpapper från Crate Paper. Muffins och thékopp från Panduro.
Fick med alla delar men ja.. det blev verkligen en pastelldröm.. haha.. nja.. bättre går ju göra .. (var ju lite trist att jag använde samma stämpelmotiv också, men den var ju färdigmålad.. hehe)..

image38

Men jag måste säga att det är roligt att få utmaningar då man måste frångå sin vanliga stil! :-D

Nu ser jag fram emot fler pysselmaror!! :-)

Ha en fortsatt härlig söndag! :-D

KRAAAAAAAAAAAAAM!

Kommentarer
Postat av: Petra/Paradise

WOW WOW!! Vad många härliga fina kort du gjort på maran och grattis till vinsten!! Va roligt! =D
Toppenfina kort hela bunten och det märktes inte att du hade nån "fantasitorka" där inte!!
Blev kär i ditt runda kort! *me like*
Kramar från mej till dej!!
och snälla du, tack för dina goa ord inne hos mej!! *glad*

2008-04-07 @ 09:14:19
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: Jojjo

Gud vad mycket fint det fanns här!
Hit kommer jag definitvt tillbaks :)

2008-04-23 @ 09:26:07
URL: http://kortmakeri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0